Ola! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Maartje Kuiper - WaarBenJij.nu Ola! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Maartje Kuiper - WaarBenJij.nu

Ola!

Blijf op de hoogte en volg Maartje

08 Augustus 2014 | Bolivia, Cochabamba

Vanochtend konden Evita en ik en nog twee meiden van de groep lekker uitslapen en rustig opstaan. De anderen van de groep gingen al vroeg op pad om een berg te beklimmen: de Tunari.
Evita en gingen niet mee, zij vanwege haar enkel en rug en ik omdat ik het ook qua fysieke gesteldheid niet zag zitten. Achteraf een goede beslissing, want vandaag voelde ik mij nog steeds biet fit. Weinig gegeten en flinke buikpijn.

Om 10.30 gingen we met de bus naar de markt om daar nog wat laatste souveniers te kopen. Toen we geld gingen pinnen in een groot gebouw en we net weg wilde lopen, kwamen er twee politieagenten achter ons aan en hielden ons tegen. Elena had een gesprek met de mannen. Ondertussen kwamen er nog twee mannen bij. Mijn hart ging tekeer. Één man zei steeds tegen ons dat we onze documenten moesten laten zien, maar we deden net alsof we het niet verstonden. En niet iedereen had een kopie bij zich. Uiteindelijk mochten we vrijuit. Elena vertelde ons later dat ze ons mee wilde nemen naar het imigratiebureau om ons te checken, maar we kwamen er dit keer met een waarschuwing vanaf. We zijn snel weg gelopen, dat was geen fijne ervaring. Daarna hebben we stoelen gekocht voor het meisjeshuis, dit hebben we betaald van het overige geld.
We gingen met de taxi naar het meisjeshuis, dus de stoelen werden bovenop de auto vastgebonden. We waren met z'n vijven dus ik ging met Evita voorin op één stoel. Dat was een krap ritje van een half uur. Gelukkig mag dat allemaal hier.

Nadat we de stoelen hadden gebracht gingen we met de bus naar de bioscoop. We gingen daar lunchen en hadden het plan om naar een film te gaan als dat mogelijk was. Ik had pasta genomen, alleen heb ik er weer niet veel van kunnen genieten. Na de lunch hebben we gekeken of er misschien een Engelse film draaide, maar dat zou nog een tijd duren. Dus weer een taxi gepakt en naar huis gegaan.

Thuisgekomen heb ik eerst anderhalf uur geslapen want ik was bekaf. Daarna kwamen de anderen van de groep thuis en hebben we pizza gegeten. Twee pizza's van 71 cm doorsnee!

Vanavond begonnen met koffer inpakken. Morgen de laatste dag alweer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Samen met 15 anderen ga ik zaterdag 26 juli op reis naar Bolivia, naar de plaats Cochabamba. Hier gaan wij vrijwilligerswerk doen in weeshuizen; o.a. schilderen.

Actief sinds 23 Juli 2014
Verslag gelezen: 1531
Totaal aantal bezoekers 6570

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Bolivia

Landen bezocht: