We zijn vertrokken! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Maartje Kuiper - WaarBenJij.nu We zijn vertrokken! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Maartje Kuiper - WaarBenJij.nu

We zijn vertrokken!

Blijf op de hoogte en volg Maartje

26 Juli 2014 | Bolivia, Cochabamba

Vanochtend kwam Evita mij ophalen met Kor. Afscheid nemen was even lastig. Vanuit Zwartsluis vertrokken we met de bus naar Brussel. We werden door veel mensen uitgezwaaid. De buschauffeur was de aanhanger vergeten dus alle koffers moesten in de kleine bus gepropt worden. Rond 15.00 uur kwamen we aan op Brussel Airport. Daar aangekomen en ingecheckt bleek onze vlucht vertraging te hebben, anderhalf uur! Ik had me net helemaal opgeladen om mijn eerste vlucht te gaan ervaren. Nou eerst maar een hapje gegeten: pasta met pesto met veeel te veel zout. En het kostte een fortuin! Na even wachten gingen we dan eindelijk het eerste vliegtuig in. Wat was ik gespannen! Het opstijgen vond ik niet zo fijn. Ik gilde alsof ik in een achtbaan zat! Eenmaal in de lucht vond ik het geweldig, wat een mooi uitzicht en wat gaaf om boven de wolken te vliegen! Een hele ervaring! Na zo'n twee uur kwamen we aan in Madrid. Wat een enorm vliegveld. Om 23.55 ging onze vlucht van twaalf uur lang naar Santa Cruz. Het was een lange pittige vlucht. Gelukkig wel wat kunnen slapen. Om 6.00 uur Boliviaanse tijd zijn we geland. (Scheelt zes uur met Nederland) Wat was het op dat vliegveld een wespennest, veel te klein en je moest echt duwen en trekken om je koffer te kunnen pakken. Na weer een tijd wachten in Santa cruz ging ons laatste vliegtuig naar Cochabamba. Het duurde maar een half uurtje en toen waren we eindelijk in Cochabamba. Ik ben opgelucht en blij dat we veilig zijn aangekomen! Daar werden we opgehaald door Elena, onze contactpersoon en tevens gastvrouw. We slapen bij haar in het gasthuis. Het huis is mooi en ze kookt fantastisch! Naar de wc gaan gaat hier wel anders. Je moet je papiertjes in de prullenbak gooien, beetje onhygiënische, maar om verstopping te voorkomen moet het wel. We gaan ons klaarmaken voor de eerste nacht!