Zwaar dagje! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Maartje Kuiper - WaarBenJij.nu Zwaar dagje! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Maartje Kuiper - WaarBenJij.nu

Zwaar dagje!

Blijf op de hoogte en volg Maartje

05 Augustus 2014 | Bolivia, Cochabamba

Vandaag hebben we de laatste klusdag gehad. Vanochtend mochten we iets langer blijven liggen. Om 9.30 uur vertrok de bus.
We moesten bij het jongenshuis een stuk akker, wat helemaal verwoest was, helemaal plat maken. Dat was best een zware klus. Het was heel warm en we stonden in de volle zon. Na ongeveer vier uurtjes werken was alles plat. Na de lunch gingen we nog de laatste takken opruimen en toen staken we de hele hoop in brand. Dat mag hier gewoon.
Later op de middag nog een hek geverfd. Het is hier een beetje half om half werk. Je knapt iets op met een likje verf, maar eigenlijk is er niet echt verbetering, maar de prioriteit ligt hier bij de Bolivianen een beetje anders.

Toen we klaar waren zijn we met de hele groep naar het meisjeshuis gegaan. Daar hebben we de nieuwe wasmachine gegeven ( deze hebben we gekocht van het overige geld). Ze waren er heel erg blij mee. Ook hadden we nog wat schoenen gekocht voor de oudere meisjes. De schoenen die we van iemand uit Nederland hadden gekregen en meegenomen hadden paste niet. De meisjes waren er natuurlijk heel blij mee. Er stond een grote glimlach op hun gezicht. Ons avondeten hebben we genuttigd in een restaurant. (we eten vaak in een restaurant, maar bij de meeste goedkope restaurants betaal je 2,00/2,50 euro p.p.)

Morgen is het Bolivia day, een nationale feestdag hier. We gaan met de kids naar het park en leuke dingen doen. Ik heb er zin in!

• 06 Augustus 2014 - 11:26

Ellis:

Super om te lezen maartje! Geniet ervan! Liefs

• 06 Augustus 2014 - 13:40

Evita Beeftink:

Ik ben trots op jou en vind het fijn dat we dit samen delen!! ♡♡

• 06 Augustus 2014 - 19:15

Opa En Oma Kuiper:

Lieve Maartje,

Wat beleef jij een bijzondere dingen,meisje ! Geniet er maar van, wij genieten met je mee!
    Heb je het ook leuk met de groep? Dat wordt nog een moeilijk afscheid, volgende week.......
    Voor oom Pierre, Janneke en Ruth viel dat ook niet mee, na alle belevenissen in Hongarije.
    Hier in Kapelle regent het vandaag, na lange tijd. Goed voor de tuin!
    Ontvang veel liefs en groeten en tot ziens en nog hele fijne dagen gewenst.

• 06 Augustus 2014 - 20:35

Susan Soldaat:

Hoi Maartje,

wat leuk om dit allemaal te lezen! Het is een hele ervaring zo .
    Hoelang blijven jullie nog?

Geniet van elk moment, en als het zover is: een goeie reis terug.

Groetjes Susan
    gr