Bolivia day! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Maartje Kuiper - WaarBenJij.nu Bolivia day! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Maartje Kuiper - WaarBenJij.nu

Bolivia day!

Blijf op de hoogte en volg Maartje

06 Augustus 2014 | Bolivia, Cochabamba

Vanochtend om 9.00 uur vertrokken we naar het jongenshuis en meisjeshuis om ze op te halen. Nadat we ze opgehaald hadden was het nog drie kwartier rijden naar het park. De kinderen vonden het prachtig om in de bus te zitten, ze keken hun ogen uit wat er buiten allemaal was. Ik heb het idee dat ze dat niet zo vaak doen.

Aangekomen bij het park moesten we eerst een heel stuk omhoog lopen over een pad met veel stenen. Niet heel handig met kleine kinderen haha.
Maar het uitzicht wat we bovenaan hadden was het allemaal waard.
Op die plek bleven we zitten en gingen we picknicken. En ja hoor, we aten weer rijst, kip en aardappel. Het komt me nu behoorlijk de keel uit.

We hebben heerlijk gespeeld en een deel van de groep ging met de wat oudere kinderen nog een stuk wandelen. Evita en ik bleven met wat kindjes en verzorgers bij de plek. Het was heerlijk om op zo´n relaxte manier met de kinderen om te gaan.

Na een paar uur zijn we weer terug naar beneden gewandeld. Daar hebben we nog een tijdje in de speeltuin gespeeld.

Het was vandaag dus Bolivia day, ik heb daar zelf weinig van gemerkt. Ik had gehoopt dat we wat meer in de stad zouden zien hoe dat er aan toe gaat. Het enige wat je zag was veel Boliviaanse vlaggen.

Vanavond heerlijke lasange gegeten!

Het was een druk dagje, ook vooral omdat het communiceren met de kinderen niet altijd even goed gaat maar ze wel van alles van je willen. Met handen en voeten kom je er altijd wel uit hoor. Maar ik heb genoten.

• 07 Augustus 2014 - 23:47

Anja Oosterhoff:

Hoi Maartje, we zijn net weer terug van vakantie waar we bijna geen internet hadden. Vandaag even weer bij gelezen. Die kinderen zullen vast genieten van die extra aandacht en wat gaaf, die tocht door de jungle. Sterkte daar en geniet ervan. Hopelijk heb je niet te veel last van spierpijn na die tocht.